fredag 30 juli 2010

Snart är semestern slut...

Snart är semestern slut, den 16 Augusti börjar jag jobba efter att då ha varit ledig sen Juni 2009. Lite nervöst är det, jag tog med förskollärarexamen i januari 2009 direkt efter det fick jag jobb i 6 månader innan jag blev arbetslös och sen sjukskriven. Nu har jag varit föräldraledig sen september-09 så det känns lite konstigt att börja jobba igen.

Semestern har spenderats hemma, en vecka har vi dock varit på Piteå havsbad med husvagn. Det var otroligt skönt att få iallafall en veckas riktig sommar, här i Kiruna har det varit en skitsommar. Tokvarmt ena dagen för att nästa dag regna eller vara mulet och kanske 10 plusgrader *brrr*. 2 gånger på hela sommaren har storasyster kunnat bada i poolen här hemma, i Piteå badade hon i havet nästan varje dag och sprang i kjol eller bikini hela dagarna. lite skillnad för här hemma, när vi kom hem på Måndag kväll så var det bara att dra på långbyxorna igen.


syfronten har det stått ganska stilla, jag har lite idétorka just nu, och energitorka. Beställde 2 Ottobre tidningar från Nea nobelle och hade såååå mycket planer på vad jag skulle göra men när dom väl kom hem så var all energi som bortblåst. Jag slängde ihop 2 t-shirtar till stora-och lillasyster dagen innan vi åkte till Piteå. Lillasysters t-shirt blev inte riktigt bra, jag tycker att det blev en konstig passform över axlarna, tröjan var också ganska kort och bred så till nästa gång får jag smalna av den lite och gör den lite längre. Storasysters t-shirt däremot blev jätte bra, det var en annan modell från en annan ottobre tidning. Ska sätta in foton så fort dom har tvättats och jag har fotat dom, ska även kolla upp vilka tidningar mönstren kom ifrån.


Ett gäng solhattar har jag producerat under sommaren och oj så kul det var, iallafall dom första :-) När jag hade sytt 4 hattar på en dag så var jag liiiite less :-)



Solhattarna är sydda i billigt tyg från Jysk, 5 meter för 99 kr. De svarta hattarna har stora mönster (rocktjej med rosa hår och vingar) över tyget och mellan är det små mönster av hjärtan och spindlar. Det är dessa små mönster som jag har klippt ut och använt till hattarna. Myyycket spill blev det, men eftersom tyget var så billigt så var det ingen jätte katastrof. Fodret är ett vinrött tyg som är köpt från ellos och som egentligen var tänkt som kuddfodral men jag ides aldrig sy dom :-)
De lila hattarna är också från jysk, 5 meter för 99 kr, fodret är även det 5 meter för 99 kr. Det är inte helt fel att kika in på jysk då och då :-)

Men nu är det dags att avrunda här och lyssna lite mer på sommarpratarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar