onsdag 30 juni 2010

sommaren är här, eller hur var det nu.....

Tydligen ska det vara sommar nu, hörde på nyheterna i morse att det till helgen lovas upp till 30+ grader, men jag vet inte i vilket land det kan vara för här i Kiruna är det då allt annat än sommarvärme. Just nu känns det som att Kiruna och södra sverige är 2 helt olika länder.
Vist har vi varma dagar, igår var det riktigt skönt ute med runt 20+ grader, men sen helt plötsligt kommer det nordanvindar och då är det kallt igen. Det är inte många hela dagar den här sommaren som har varit varma.
Snart är det iallafall semester för pappan i huset, då drar vi iväg med husvagn till Piteå en vecka och där hoppas vi på värme och bad :-) storasyster håller på att längta ihjäl sig efter att få bada där :-)

Jag kan ju även upplysa om att gardinerna fortfarande inte är sydda, dom ligger fortfarande fint vikta och väntar på symaskinen. Tråden är fortfarande inte inhandlad, trots att jag har varit in i den affären flera gånger men varje gång glömt tygbiten så att jag får rätt nyans på tråden.
Nu är iallafall storasysters kjol färdig och bild kommer så fort jag hittar laddaren till kameran, i det här huset har sladdar och laddare en förmåga att spårlöst försvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar