fredag 18 juni 2010

Slö, slöare, slöast....

Jepp så känns det just nu, dagarna består av att vara slö, slöare och slöast. Sommaren verkar ha gått vilse för än har inte den riktiga värmen kommit hit. Tidigare i veckan hade vi en dag då det var riktigt varmt, i några timmar iallafall, sen kom nordanvindarna igen och det var bara att gå in. Vi premiäråt utomhus tidigare i veckan, ungarna sprang i klänning, jag och sambon satt med fleecejacka och byxor, varmt, skulle inte tro det!

Jag är sugen på att sy, vill sy klart storasysters kjol och sy kalrt gardinerna som ligger och väntar, men som rubriken säger så är jag slö just nu. Jag har turkost och blått molntyg som ligger och väntar på att bli något fint men jag har inget mönster. Vill sy en singoallaklänning till storasyster men vet inte vart jag ska få tag på ett mönster, egentligen behöver jag bara mönster till överdelen för jag har ingen aning om hur jag syr halsringningen och ärmarna, nederdelen är inga problem.

Den 21/6 börjar rean på Stoff och Stil och mycket fint fanns det att köpa men jag får nog hålla i plånboken lite och spara pengarna till semestern :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar