lördag 19 juni 2010

Bröllop hela dagen lång :-)


Hela dagen har bestått av bröllop och ännu mera bröllop :-) tv:n har varit igång hela dagen och vi har zappat mellan Svt 1 och tv 4. Höjdpunkten var såklart själva vigseln, oj så vackra dom var och oj så mycket vackra klänningar vi fick se.

Jag är inte så brydd om kungahuset i vanliga fall men när det är bröllop eller andra tillställningar ja då sitter jag klistrad framför tv:n, mest för att få se alla vackra kläder, smycken och frisyrer men också för att det är pampigt att se hur allt går till.

Det spelar ingen roll om det är bröllop i det svenska kungahuset eller i något annat, jag sitter fastklistrad i vilket fall som helst :-)


bild lånad från aftonbladet.se

Planen för ikväll var att gå ner och sy när lillasyster hade somnat men jag var alldeles för trött i ögonen så det fick bli ännu mera bröllop på tv istället.
Igår beställde jag 2 nr av ottobre från Neanobelle så när dom kommer ska här sys singoallor och solhattar :-) Har jag tur så kanske jag hinner vara förbi den lokala tygaffären nu under veckan och kolla in tyger, det var rea nu på en del gardintyger, från 50 kr/meter så där kanske jag hittar något fint tyg att ha till solhattar.

Storasysters kjol som skulle sys färdigt för några dagar sedan är fortfarande inte sydd och tråden är fortfarande inte inhandlad.
Gardinerna som även de skulle sys färdigt för typ flera veckor sedan ligger fortfarande kvar på samma plats, osydda och även där är det samma läge med tråden, den är fortfarande inte inhandlad.
Hur svårt ska det egentligen vara att köpa tråd??? jag har åkt förbi affären flera gånger men inte idats gå in, jag har varit ner i källaren flera gånger och tänkt sy med vit tråd (funkar hyffsat bra det med) men har inte idats ta fram gardinerna, det är så jäkla mycket tyg. Det har till och med varit mer inspirerande att tvätta kläder än att sy de där jäkla gardinerna. Men det måste bli gjort så det är väl bara att jag pallrar mig till jysk imorgon och köper de där jäkla trådrullarna så att jag ska sy klart. Det kanske blir lite mer sommar om jag får upp ljusa gröna gardiner istället för mörka bruna, kanske kanske kanske, om jag hoppas tillräckligt mycket så kanske kanske kanske det blir sommar tillslut.

Men nu är det nog dags för lite fika, kanske en kopp the och en smörgås och sen är det sovdags.
Det verkar som att det snart är dags att skära upp bröllopstårtan så det är bäst att jag sätter på thevattnet och fixar en macka, så jag också får fika med alla gästerna ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar