fredag 13 augusti 2010

Babybody

Den här bodyn i strl 56 syr jag åt en vän som ska ha barn till jul :-)

Material: Turkost molntyg från JNY design i Interlock, brun tunnare interlock som kantning, även denna från JNY design. Knappar som man syr på för hand från Jysk.

Mönster: Ottobre 5/2006

Att tänka på: jag har inte haft några problem alls när jag har sytt den här bodyn *peppar peppar* allt har gått enligt planerna och det var mycket enklare att sy den här än den första jag sydde :-)
Det enda som är jobbigt att jag måste sy på knapparna i grenen för hand, de tryckknappar som jag hade (som man bankar fast) var så stora så det kändes som att dom skulle trycka på den lilla bebisen :-) så jag köpte små tryckknappar från jysk som man syr på för hand.
Men då kom jag precis på att det kanske går att sätta dit de vanliga prym knapparna, dom är ju ganska stora men det verkar vara den enda storleken som finns i affärer, miniprym har jag bara hittat på nätet och ids inte beställa. Bebisen har ju blöja så det kanske går bra med vanliga prym?! nån som vet???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar