fredag 13 augusti 2010

T-shirtar

T-shirtar i strl 134 och strl 80.

Material: Turkost molntyg i interlock från JNY design, rosa muddväv från stoff och stil.

Mönster: t-shirt i strl 134 är från Ottobre 3/2010, t-shirten i strl 80 är ett ihopplock ifrån Ottobre 6/2009 och 3/2010. Ärmarna är från en kortärmad body som fanns i Ottobre 3/2010 och resten är från en långärmad tröja som fanns med i Ottobre 6/2009

Att tänka på: Så här i efterhand blev jag inte riktigt nöjd med tröjan i strl 80, jag borde ha kantat ärmsluten med muddväv istället för att sy med hemmamaskinens stängda overlocksöm, kanten blev så bubblig. Jag borde även ha gjort halsringningen lite vidare och bara satt knappar på ena sidan, nu ser det så klumpigt ut på axlarna, som att det är axelvaddar. enligt mönstret så skulle halsen ha varit ännu mindre men det var först när allt var ihopmonterat och jag skulle börja banka knappar som jag märkte att den var för liten så jag kunde göra den lite större genom att göra vikningen där knapparna skulle sitta lite mindre, men det blev inte riktigt bra. Jag borde även ha gjort tröjan lite längre.

Tröjan i strl 134 är jag väldigt nöjd med, där blev allt som det skulle och den passade bra på storasyster och som tur var så gillade hon tröjan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar