fredag 21 maj 2010

Många planer och ingen tid...

Ja så är det, jag har en massa planer på allt jag vill sy men jag har ingen tid. Idag tänkte jag sy de 2 timmar som lillasyster sover men det slutade med att jag också sov, det var välbehövligt eftersom lillasyster har bestämt sig för att inte sova på nätterna.

Tidigare i veckan så kom iallafall tygerna som jag beställt och velourtyget med hjärtan på (från miniskunk) var helt underbar :-) tyvärr så fick jag fel molntyg men snälla Jenny på JNY design skulle genast skicka rätt tyg, bättre service får man leta efter :-D
Medans jag väntade på att tygerna skulle torka klart så passade jag på att sy ett par näsdukshållare efter Gekkos beskrivning, en alldeles utomordentlig beskrivning var det!
Den första jag sydde blev lite för stor och sömmarna som syns på insidan blev inte snygga alls så jag gjorde en till, den här gången skrev jag ut ett "mönster" som var 15*17 cm och sen klippte jag ut den mallen och då blev måttet bättre, sömmarna blev fortfarande inte snygga men dom syntes iallafall inte lika mycket eftersom jag jag la tyget lite omlott när jag sydde de sista sömmarna. Jag tycker att det blev mycket snyggare att ha dom omlott så det blir även så i fortsättningen (får jag till snygga sömmar i framtiden så kanske jag skippar omlott grejjen)


Nu är det rosa molntyget nästan helt slut, det enda som finns kvar är lite stuvbitar som kanske räcker till en dregglis eller två, jag har verkligen varit försiktig med att klippa i tyget för det är så otroligt fint, men en body, en klänning och två dregglisar är vad jag har fått ihop av den ynka meter jag hade. Om det räcker så ska jag försöka få ihop ett par vantar till lillasyster, nu har kylan kommit tillbaka igen så vantar blir bra.
Det här inlägget tog verkligen lång tid att skriva, bloggen har varit framme sen i förmiddags och jag har fixat till en bild lite då och då när jag har haft tid (lillasyster är inte på sitt bästa humör nu för tiden) och nu 10 timmar efter att jag började kan jag äntligen publicera. *pust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar