onsdag 21 april 2010

lite av det jag har sytt.

Nu har jag äntligen lite tid att sätta mig här så nu kommer det bilder på lite av det jag har sytt, jag har tyvärr inte fotat allt och det mesta har jag gett bort.

Här är de allra första paren mössor som jag har sytt, jag skulle testa hur man gjorde och sydde därför i ett riktigt tunt trikåtyg (samma som i en buff) som jag hade liggandes hemma, en av dotterns gamla fleecefiltar kom väl till pass när dockorna behövde en varmare mössa. Perfekt att bara klippa ut mönstret där bilden satt fast :-)





Här är några av alla de mössor jag har sytt, de på bilden är ofodrade men jag har även sytt en mössa med fleecefoder. Den rosa och den gröna mössan är sytt i muddväv från Stoff och Stil, den blåa mössan är sydd i Swetshirttyg från Stoff och Stil



Detta är det allra första paret byxor jag har sytt, dom är sydda efter ett mönster i en bok som jag lånade på biblioteket. Jag kommer inte ihåg vad den heter men det var något med att sy barnkläder.
Mönstret är i strl 70 men passar utan problem på en treåring, mudden i midjan är alldeles för stor även på treåringen så mönstret måste absolut göras om.
Byxorna är sydda i stretcvelour och muddväv, även detta från Stoff och Stil


Sist men inte minst så provade jag att sy en dagiskasse enligt Knåpmoderns beskrivning .
Väskan är sydd i ett lite grövre vitt tyg och fodrad med naturfärgad bomullsväv, jag skulle vändsy väskan men tankeverksamheten räckte inte så långt så det slutade med att jag fick sprätta upp halva väska och vändsy allt utom botten. Hur man vändsyr hela väskan har jag inte lyckats lista ut ännu, men det kanske är någon klok som kan tipsa mig om hur man gör :-)


Det är strålande solsken ute så nu beger jag mig ut på promenad tillsammans med döttrarna.


2010-03-23 @ 11:00:02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar