onsdag 21 april 2010

Vårkänslor!

Nu är det Mars och snart kommer våren på intågande med allt vad det innebär. Jag längtar efter värme och solsken, att kunna sitta ute på bron med en kopp kaffe när dottern kommer hem från skolan, i år har vi även en lillasyster som får vara med på mysfikat :-)
Med våren kommer även alla pysseltankar, jag blir sugen på att sy och sticka och virka och pyssla, jag vill plantera blommor och fixa i trädgården. Synd bara att trädgården tinar upp först i mitten på Juni och att allt blommar lagom tills att det är dags att städa undan allt, men jag längtar ändå efter de få veckor som jag kan vandra runt bland alla (väldigt få) blommor och kika efter knoppar.

Pyssel ja, jag har köpt lite tyg från StoffochStil som har blivit till 5 mössor, 1 byxa och ett gäng vetevärmare, nu måste jag införskaffa lite mer tyg så att inte inspirationen försvinner helt. Nackdelen med att behöva beställa alla tyger är ju att det är så förbaskat svårt att i förväg veta om tyget är fint eller inte, sen är det ju hopplöst att veta vad alla beteckningar betyder. Singeljersey, Bi-stretch, tvåvägsstretc, sportstretch osv osv, allt detta är som grekiska för mig, Jag har koll på vad muddväv och sweatshirtstyg är men det är nog allt. Ja just ja stretchvelour och lintyg har jag ju också koll på :-)

Nu ska jag ta mig en till kopp kaffe och njuta av tystnaden innan barnen vaknar.

2010-03-12 @ 07:41:46

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar