onsdag 21 april 2010

Måndag och trött!

Måndag morgon och jag är toktrött efter att ha vaknar kl 5 med en hungrig lillasyster.

Igår hade jag tid och inspiration till att sy så det blev 3 mössor, en babyhätta och två "vanliga" mössor i det rosa bondgårdstyget. Jag fick ett jätte bra mönster på babyhättan men tyvärr så ville det inte riktigt sammarbeta med mig, eller det kanske var jag som inte ville sammarbeta med mönstret?! Nå det blev iallafall en helt ok mössa men den är väldigt sladdrig i kanterna. Jag tyckte att det blev för tunt med en ofodrad mössa så jag tänkte att det skulle bli bra om jag vändsydde mössan och sen sydde in knytband, men när det inte är något kantband runt mössan så blir den väldigt sladdrig, speciellt över pannan.
Jag måste nog försöka en gång till men denna gång får det bli med kantband, frågan är ju om det blir för tjockt om jag tar två lager tyg som jag syr ihop med kantbandet, det borde ju funka bättre än när jag vändsydde för då blev det ju så tjocka kanter så kantbandet blev för smalt för att räcka till.



Usch vad det är irriterande när jag inte har en massa tyger liggandes hemma, nu skulle jag vilja sy en kjol åt storasyster i det rosa molntyget men då behöver jag ljusrosa eller vit muddväv och jag har bara mörkrosa hemma. Eftersom det är så värdelöst utbud här i stan så kan jag inte bara gå iväg och köpa en meter tyg utan jag måste beställa i princip allt jag behöver, kantband i bomull hittade jag faktiskt till ett överkomligt pris (8 kr/m) så det kan jag köpa här. Men när muddväven är nästan 100 kr dyrare/meter här i stan jämfört med stoff och stil då vägrar jag köpa här.

Nu är det nog dags för lite mer kaffe och lite mer sybloggar :-)


2010-04-19 @ 10:24:01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar