onsdag 21 april 2010

Måndag morgon och kallt *brrrr*

Jag tror att jag fryser ihjäl snart, jag är alltid frusen av mig men idag är det hemskt. Nu sitter jag under täcket med dubbla yllesockar på och ändå fryser jag *brrrr*

Helgen sprang iväg fortare än fort, jag tycker att vi knappt hann vakna upp på lördag så var det redan söndag. Lördagen var vísserigen trevlig med trevligt beök på förmiddagen, resten av dagen bestod av städning och huvudvärk. Söndagen bestod även den av städning, men denna gång utan huvudvärk :-)
Jag sitter varje dag och drömmer om alla tyger jag vill ha, kollar i andra sybloggar och imponeras över deras tyghögar. Jag vill också ha en hel garderob full med tyger! I dagsläget har jag en jäkla masssa gardintyger som jag i all hast har tagit av vänner och bekanta, för att jag av någon anledning tänkte att jag skulle kunna sy något av det, men nu inser jag att det mesta är totalt oanvändbart. Eller tygerna är ju hela och rena men vad tusan ska jag sy av dom, det är ju inte speciellt fina tyger, tyvärr. Men dom får väl ligga kvar i sina lådor i väntan på bättre tider, kanske jag kan använda dom till att provsy kläder, innan jag klipper i det "riktiga" tyget.

På fredag fick jag hem tygproverna från JNY design, herregud vilka fina tyger, jag fick sååå mycket inspiration men då kommer vi till problemet med vad jag ska beställa för tyg. Det är inte helt billigt med tyger och det känns trist att bara beställa 1 meter ifall jag skulle vilja sy mer kläder av något tyg. Tanken just nu är att jag ska beställa molntyget och sy mössor och dregglisar i, men jag är också sugen på att sy en liten klänning till lillasyster och kanske även en till storasyster och då behövs det ju genast mer tyg, 1 meter räcker ju till någon mössa och någon dregglis men inte till så mycket mer. Sen vill jag ju beställa lite olika tyger så att inte allt blir i samma färg och mönster och då blir det ännu mera tyg och ännu mera pengar. Beställningen går snabbt upp till 700-800 kr, sen behöver jag kantband och allt sånt, eftersom jag inte har sånt ännu. Ja usch vad dom där pengarna drar iväg fort.

Jag får väl ta mig ännu en titt på JNY design och fundera ännu en gång på vad jag kan tänkas behöva.

Är det förresten någon vänlig själ som vet vart jag kan få tag på ett mönster till en klänning i strl 134/140, den ska vara enkel med breda axelband och lite utställd nertill (A skuren? heter det så?)
det är en sån klänning jag har tänkt sy till lillasyster och storasyster, till lillasyster har jag en liknande klänning som jag kan rita av men till storasyster måste jag nog ha ett mönster.


Ha en fortsatt trevlig dag all ni där ute!
2010-03-29 @ 09:49:58

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar