fredag 23 april 2010

Vill sy!

Jag är så sugen på att sy men jag törs inte riktigt klippa i de fina tygerna som jag beställde :-)
Jag har sprättat upp en av lillasysters body och ska testa att sy en efter det mönstret, men det är inte det lättaste att bestämma vilket tyg jag ska sy av. Snart är det dags att skicka in en ny beställning på tyg, den här gången är det egentligen bara vit muddväv jag behöver men när jag ändå beställer så blir det nog lite mer skulle jag tro.

Idag ska jag iallafall ta mig till en kiosk här i stan som säljer fruktansvärt mycket tidningar och kolla vad det finns för mönstertidningar, jag vill gärna hitta ett mönster på en vanlig, enkel sommarklänning, kanske utan ärm, som storasyster ska få.

Men nu är det dags för lite mera kaffe innan lillasyster vaknar igen, sen är det full rulle hela dagen. Förhoppningsvis får jag tid till att fixa och dona med bodymönstret ikväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar